• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Belåna lägenhet eller hur

R

Rya

Gäst
Poäng: 0
Det borde ju gå att belåna något värt 3.7 med 3.145, om ni köpte för 3.2, och la in 15% på kontant har ni lån på ungefär 2.7, då borde det finnas ungefär en halv miljon i utrymme.

De va de jag tänkte på. Och det skulle egentligen vara den skönaste lösningen för oss. Jag kör på det. Går de inte får jag väl gå via morsan.

Behöver jag ha en "bra anledning till banken" eller kan jag bara säga att jagbehöver pengarna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Du skriver att "Jag behöver 200.000 och de e snabbt. Får inga lån ngnstans" betyder det att du har dragit på dig flera förfrågningar under senare tid? Banken kommer då fråga/undra om det har lett till nya lån eller inteså de kanske vill veta om de 200.000 du vill låna ska användas till något särskilt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 831
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
De va de jag tänkte på. Och det skulle egentligen vara den skönaste lösningen för oss. Jag kör på det. Går de inte får jag väl gå via morsan.

Behöver jag ha en "bra anledning till banken" eller kan jag bara säga att jagbehöver pengarna?

Behöver och behöver, kan väl vara klokt, säg att du ska lösa nå lån (om det nu är så) och kanske renovera nåt badrum eller liknande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp